Selasa, 17 Mei 2016

7 KEBAIKAN CHIA SEED, YANG KE-5 PALING MENARIK!

Ramai juga yang tersalah anggap bahawa Chia Seed itu sama sahaja seperti Basil Seed (Selasih). Hakikatnya kedua-dua jenis bijirin ini jauh berbeza daripada segi kandungan khasiat. Chia Seed mempunyai kelebihan yang pelbagai. Maka tidak hairanlah ia digelar SUPER FOOD.

1. Menambah tenaga
Rendam Chia Seed 1 sudu besar ke dalam 1000ml air biasa dan biarkan selama 15 minit dan nikmati dari pagi sehingga tengah hari contohnya. Ia membekalkan tenaga sepanjang hari. Minuman Chia Seed di gelar energy drink sejak sekian lama. Bayangkan minuman dingin yang mempunyai chia seed. Bukan sahaja melegakan tekak namun penuh khasiat. Sehari satu sudu besar sudah mencukupi untuk support tenaga yyang diperlukan.

2. Sesuai untuk pesakit kencing manis.
Kajian menunjukkan Chia Seed sesuai diambil oleh sesiapa sahaja termasuk pesakit kencingmanis. Ia melambatkan 

3. Menguatkan tulang
Menurut kajian Chia Seed mengandungi kalsium yang lebih tinggi berbanding produk tenusu. Bukan sahaja kalsium, Chia Seed kaya dengan phosphorus, mangan dan protein yang penting untuk kekuatan tulang, gigi dan akar rambut.
Adakah anda menghadapi masalah rambut gugur. Cuba amalkan minuman chia seed selama 2 minggu dan lihat kesannya.

4.Membantu menurunkan kolesterol.
Chia Seed kaya dengan fatty acid omega 3 dan 6, serat dan protein. Kombinasi ini membantu menurunkan kolestrol tidak baik (LDL) dan meningkatkan HDL.

5. Menolong Mengurangkan Berat Badan
Chia seed yang sememangnya kaya dengan serat (fiber) yang mengenyangkan. Disamping ia membantu melancarkan sistem penghadaman. Ia membantu menyingkirkan toxin dalam badan

6. Kaya Protein
Chia Seed juga mengandungi protein yang tinggi. Oleh kerana kandungan protein yang tinggi maka chia seed bagus untuk mereka yang sedang menjalani program diet tertentu.

7. Kaya antioksida
Antioksida membaiki sel yang rosak dalam badan, melindungi sel-sel itu dari binasa, melambatkan proses penuaan dan seterusnya membantu mengurangkan risiko kanser.
Minuman dengan Chia Seeds sangat mudah disediakan. Paling mudah rendam sahaja di dalam air. Sesuai dicampur bersama infuse water. Sesuai di tabur di dalam salad, roti, sayur ataupun di buat puding.

SEHARI SATU SUDU CHIA SEED UNTUK MELENGKAPKAN NUTRISI HARIAN ANDA

Whatsapp: 012-245 9477
HARGA : RM28.00 (berat bersih ±250gram)
postage 7.00 (semenanjung) 10.00 (sabah/sarawak)

FOLLOW KAMI DI INSTA organic_chiaseeds

Tiada ulasan:

Catat Ulasan